Friday 22 July 2016

Noh Salleh - Bunga Di Telinga


[22/7/2016]
Hi guys!

          Selamat petang. Korang buat apa je petang-petang ni? Sambil-sambil tu la kan, saya just nak share satu lagu yang memang saya suka sangat dengar. Lagu Bunga di Telinga nyanyian Noh Salleh. Mesti korang kenal kan dengan vokalis Hujan ni? 2 years back, dia ada keluarkan album single bertajuk "Noh Salleh".

          Lagu-lagu dalam album ni beza la dengan lagu-lagu Noh dalam kumpulan Hujan. Rentak lagunya lebih kepada rentak jazz, and the lyrics are made very well! Perghh ayat dia, bukan selalu kau guna. Hihi. Ada lima lagu dalam album ni, korang boleh klik setiap tajuk tu untuk dengar lagu tu kat Youtube :

         Overall, I really like the album. Rentak dia best, jarang didengar. Tapi, lagu yang menjadi kegemaran saya adalah lagu Bunga di Telinga. Hari ni entah kenapa, dari pagi tadi sampai sekarang saya asyik ulang je lagu ni. Saya dengar yang live version la, nanti I share the link okay hehe. Noh kata (dalam interview Meletop), lagu ni untuk isteri dia. Alahai bersemutt je aku tengok diorang berdua ni. Sweet sangat,boleh kena diabetes I kalau tengok lama-lama ihiks. Tadelah, saya ni suka sangat stalk diorang dekat Instagram, gelagat diorang tu menjadi penghibur hati saya tau hahaha.

          Nah saya share lirik lagu tu dengan korang, sekali ngan video lah. Hihi. Best memang best, soothing je suara Noh. Enjoy ye dengar lagu ni petang-petang hehe!


[LIRIK] Bunga di Telinga - Noh Salleh

Tersibak helai nestapa menggulung lesu rambutmu
Di khayalan yang melanda jantungku
Terasuk resah yang melimpuhkan rindu
Di sanalah ku bersandar menunggu 
Derapan lajumu yang bergontai pilu

Dan mengapa bunga di telinga jadi rajutan mimpi
Segenap cahaya yang mengalahkan
Gelap yang ada di penjuru batin yang risau
Ke manakah kau kan berpulang
Sematkan dirimu risalah ini 
Dalam sentuhan yang menyatukan derita ini

Kamu, lebih ayu
Dengan bunga di telinga
Kamu, lebih ayu
Dengan bunga di telinga

Damai terpana persada raya
Menunggu hadirmu yang santun
Ku terpaku

Kamu, lebih ayu
Dengan bunga di telinga
Kamu, lebih ayu
Dengan bunga di telinga

Damai terpana persada raya
Menunggu hadirmu yang santun
Ku terpaku

Lagu & Lirik: Noh Salleh
[Credits to : PrintLyrics.net]



0 comments:

Post a Comment